Drogi Użytkowniku,

w związku z tym, że od 25 maja 2018 roku ma zastosowanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dokonaliśmy zmian w stosowanej przez nas Polityce Prywatności.

Niniejszy dokument określa zasady na jakich chronione są dane osobowe osób korzystających ze serwisu https://maufer.pl/ (dalej: „Serwis”).

Polityka prywatności opisuje rodzaj gromadzonych Danych Osobowych Użytkownika Serwisu, sposób ich gromadzenia, wykorzystania a także ich przechowywania oraz ewentualnego udostępniania, a także opisuje, jakie prawa przysługują Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych.

Administrator jest obowiązany do ochrony prywatności Użytkowników Serwisu. Działając w tym celu Administrator dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia Użytkownikowi Serwisu ochrony udzielonych danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu i dokonywaniem zakupów.

Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest:

MAUFER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Nowym Sączu, ul. Tarnowska 139, 33-300 Nowy Sącz, KRS: 0000997905, REGON: 382642567, NIP: 7343568531.

CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA

  1. Umowa

W przypadku kontaktu w celu zawarcia umowy, Twoje dane przetwarzamy w celu podjęcia na Twoje żądanie działań przed zawarciem umowy, np. prowadzenia negocjacji lub przedstawienie oferty (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do podjęcia działań na Twoje żądanie. W przypadku nie zawarcia umowy po tym okresie dane zostaną usunięte, natomiast w przypadku zawarcia umowy będą w dalszym ciągu przetwarzane do momentu wykonania umowy oraz przedawnienia roszczeń wynikających z umowy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest obrona i dochodzenie roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO).

W przypadku zawarcia z Tobą umowy, dane będą przetwarzane:

  1. w celu jej zawarcia i wykonania (m.in. kontaktu w związku z jej wykonywaniem, potwierdzeniem płatności, udzielania rabatów, dostawy towarów, przesyłania powiadomień o realizacji zamówień) i na jej podstawie (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  2. w celu świadczenia usługi drogą elektroniczną, w szczególności utrzymania konta klienta w sklepie (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  3. w celu realizacji procesu reklamacji oraz zapewnienia prawidłowej obsługi klienta (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  4. w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze m.in. obowiązków podatkowych, wynikających z przepisów kodeksu cywilnego, RODO, wystawiania faktur VAT, rozpatrywania reklamacji, spełnienia obowiązku informacyjnego (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  5. w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest archiwizacja dokumentacji,
  6. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest wówczas ustalenie, dochodzenie i obrona przed roszczeniami,
  7. w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest marketing bezpośredni własnych produktów i usług,
  8. w celu dopasowania oferty reklamowej do potrzeb klientów, prezentacji reklam na podstawie Twojej zgody oraz prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a oraz f RODO), którym jest dostosowywanie kategorii ofert lub poszczególnych ofert podstawie Twojej aktywności.
  1. Informacje handlowe

Jeżeli wyraziłeś na to zgodę Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu przesyłania informacji handlowych dotyczących produktów i usług, promocji oraz ofert na podstawie Twojej zgody oraz prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest marketing bezpośredni własnych produktów i usług (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a oraz f RODO).

  1. Formularz kontaktowy
Przetwarzamy podane przez Ciebie w formularzu kontaktowym dane w celu realizacji obsługi zgłoszenia oraz odpowiedzi na pytanie, na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest kontakt z Klientami i udzielanie im odpowiedzi na pytania.
  1. Prowadzenie korespondencji tradycyjnej oraz za pośrednictwem e-mail
W przypadku kierowania przez Ciebie do Administratora korespondencji e-mail bądź tradycyjnej, która nie jest związana ze świadczeniem usług bądź wykonywania innej umowy, dane osobowe w niej zawarte są przetwarzane w celu obsługi żądania lub zgłoszonego w korespondencji zapytania.
Podstawą przetwarzania w takim wypadku jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), który polega na prowadzeniu korespondencji oraz obsługi żądań i zapytań w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą. Podanie danych osobowych niezbędnych do obsługi żądania jest obowiązkowe.
  1. Kontakt telefoniczny
W przypadku Twojego kontaktu drogą telefoniczną, w sprawach, które nie są związane ze świadczeniem usług na Twoją rzecz bądź wykonywania innej umowy, dane osobowe przekazane przez Ciebie są przetwarzane w celu obsługi żądania lub zgłoszonego zapytania.
Podstawą przetwarzania w takim wypadku jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), który polega na obsłudze żądań i zapytań w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą. Administrator może żądać podania przez Ciebie danych niezbędnych do obsługi żądania, wówczas podanie takich danych jest obowiązkowe do obsługi żądania.
  1. Kontakt pracowników Kontrahenta, Klienta lub osoby trzeciej

W przypadku, kiedy kontaktujesz się z nami telefonicznie lub mailowo w związku z zawartą umową z pracodawcą lub czynnościami podejmowanymi na jego żądanie przed zawarciem umowy - uzyskane w ten sposób dane przetwarzamy w celu wykonania zawartej umowy oraz podjęcia czynności na jego żądanie przed zawarciem umowy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także w celu dochodzenia, obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na ochronie jego praw (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Jeżeli kontaktujesz się z nami w innej sprawie niż zawarta umowa, przykładowo w celu uzyskania informacji o organizowanych wydarzeniach, konferencjach, szkoleniach lub działalności statutowej, Twoje dane przetwarzamy w celu odpowiedzi na zadane pytanie lub rozwiązania sprawy, z którą się do nas zwracasz. Podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na udzieleniu odpowiedzi na zadane pytanie lub rozwiązanie sprawy w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  1. Pozostałe podstawy przetwarzania

Twoje dane mogą być również przetwarzane w celach analitycznych i statystycznych badaniu satysfakcji klientów, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (podstawa art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Jeżeli jesteś członkiem organów Administratora, Twoje dane przetwarzamy w celu wykonywania kodeksowych, statutowych praw i obowiązków w zakresie nadzoru i kontroli (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a także w celu prawidłowego funkcjonowania spółki na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest prawidłowe funkcjonowanie spółki.

ODBIORCY DANYCH
  1. Powierzenia przetwarzania danych i udostępnianie danych

Twoje dane osobowe możemy udostępniać podmiotom, z których korzystamy przy ich przetwarzaniu w szczególności przedsiębiorstwa świadczące usługi m. in. w zakresie obsługi księgowej, marketingowej, prawnej, pocztowej, informatycznej, więc podmiotom obsługującym procesy niezbędne.

Administrator udostępni również Twoje dane osobowe w sytuacji, kiedy będzie to konieczne z uwagi na ciążący na nim obowiązek.

Administrator może udostępnić Twoje dane osobowe stronom transakcji, które zawierane są za pośrednictwem Serwisu. Podmioty, do których ma zastosowanie RODO, po uzyskaniu od Administratora danych osobowych użytkowników portalu, są zobowiązani spełnić wobec tych użytkowników wszelkie obowiązki wynikające z RODO i innych przepisów prawa, w tym zapewnić realizację przysługujących uprawnień na gruncie RODO.

Administrator może udostępniać dane przechowywane w plikach cookies Zaufanym Partnerom, w celu lepszego rozpoznania atrakcyjności reklam i usług dla, poprawy ogólnej jakości i efektywności świadczonych usług wymienione podmioty. Udostępnianie danych przechowywanych w plikach cookies jest zależne od zgody Użytkownika. Odbiorcą informacji przechowywanych w plikach cookies jest dostawca usług hostingowych obsługujący portal internetowy.

  1. Przekazywanie danych do państw trzecich

Administrator może dokonać powierzenia przetwarzania danych osobowych do państwa trzeciego i przesłać je do podmiotów zewnętrznych współpracujących z Administratora działających w imieniu Administratora w celach wyżej opisanych

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Czas, przez jaki możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, jest uzależniony od podstawy prawnej stanowiącej legalną przesłankę przetwarzania danych osobowych przez Administratora. Nigdy nie będziemy przetwarzać danych osobowych ponad okres dłuższy niż wynika to z ww. podstaw prawnych.

Stosownie do tego informujemy, że:

  1. w przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie zgody, okres przetwarzania trwa do momentu wycofania tej zgody przez Ciebie,
  2. w przypadku, gdy Administrator przetwarza Twoje dane osobowe pozyskane na podstawie Twojego żądania do podjęcia przez Administratora działań przed zawarciem umowy lub innych określonych działań, okres przetwarzania trwa przez czas niezbędny do podjęcia działań na Twoje żądanie,
  3. w przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe, gdy jest to konieczne do wykonania umowy, okres przetwarzania trwa do momentu, kiedy ustanie możliwość́ dochodzenia roszczeń́ związanych z umową przez którąkolwiek ze stron,
  4. w przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie uzasadnionego interesu administratora danych, okres przetwarzania trwa do momentu ustania ww. interesu (np. okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych) lub do momentu sprzeciwienia się osoby, której dane dotyczą, dalszemu takiemu przetwarzaniu – w sytuacjach, gdy sprzeciw taki zgodnie z przepisami prawa przysługuje,
  5. w przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe, ponieważ jest to konieczne z uwagi na obowiązujące przepisy prawa, okresy przetwarzania danych w tym celu określają te przepisy.

 

TWOJE UPRAWNIENIA

Informujemy, że przysługuje Ci:

  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych
  3. prawo do usunięcia danych.
  4. Jeżeli Twoim zdaniem nie ma podstaw do tego, abyśmy przetwarzali przekazane przez Ciebie dane, możesz zażądać, abyśmy je usunęli.

  5. ograniczenia przetwarzania danych
  6. Możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoje danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Tobą działań, jeżeli Twoim zdaniem mamy nieprawidłowe dane na Twój temat lub przetwarzamy je bezpodstawnie; lub nie chcesz, żebyśmy je usunęli, bo są Tobie potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; lub na czas wniesionego przez Ciebie sprzeciwu względem przetwarzania danych.

  7. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych:
  8. Sprzeciw „marketingowy” - masz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.

    Sprzeciw z uwagi na szczególną sytuację - masz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w celach innych niż marketing bezpośredni, a także, gdy przetwarzanie jest nam niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub do sprawowania powierzonej nam władzy publicznej. Powinieneś wtedy wskazać nam Twoją szczególną sytuację, która Twoim zdaniem uzasadnia zaprzestanie przez nas przetwarzania objętego sprzeciwem. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania przez nas Twoich danych są nadrzędne wobec Twoich praw lub też że Twoje dane są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

  9. prawo do przenoszenia danych:
  10. Masz prawo otrzymać od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (np. format „.csv” dane osobowe Ciebie dotyczące, które nam dostarczyłeś na podstawie umowy lub Twojej zgody. Możesz też zlecić nam przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi.

  11. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
  12. Jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z prawem, możesz złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  13. prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
  14. W każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych, które przetwarzamy na podstawie Twojej zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.

Jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z prawem, możesz złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W przypadku chęci realizacji powyższych praw, prosimy o kontakt osobisty, za pośrednictwem poczty tradycyjnej bądź e-mail z wykorzystaniem następujących danych:

MAUFER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Nowym Sączu, ul. Tarnowska 139, 33-300 Nowy Sącz, KRS: 0000997905, REGON: 382642567, NIP: 7343568531
e-mail: rodo@maufer.pl
tel. 18 479 17 50

DOBROWOLOŚĆ PODANIA DANYCH OSOBOBOWYCH

Podanie danych w związku z obsługą żądania i zgłoszonego zapytania, przedstawionych telefonicznie, za pomocą korespondencji tradycyjnej lub korespondencji e-mail, jest niezbędne do obsługi pytania i odpowiedzi na nie oraz rozwiązania sprawy, a ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości przesłania odpowiedzi lub załatwienia sprawy.

W przypadku, kiedy kontaktujesz się z nami w celu zadania pytania lub wskazania sprawy do rozwiązania podanie przez Ciebie danych umożliwiających kontakt zwrotny jest dobrowolne, jednak konieczne do udzielenia odpowiedzi na pytanie lub rozwiązania przedstawionej sprawy.

Podanie danych wskazanych w formularzu kontaktowym jako obowiązkowe jest niezbędne do obsługi pytania i odpowiedzi na nie, a ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości przesłania zapytania.

Podanie danych w związku z zawarciem, realizacją i wykonaniem umowy jest dobrowolne, ale konieczne do właściwej realizacji usługi i wykonania umowy. Konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości zawarcia umowy z Administratorem.

Możemy również żądać podania przez Ciebie danych, jeżeli jest to niezbędne do wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych. Wówczas podanie danych jest obowiązkowe.

Podanie danych niezbędnych do wysłania informacji handlowych dotyczących produktów i usług, promocji oraz ofert jest dobrowolne, ale niezbędne do przesyłania takich informacji. Ich niepodanie uniemożliwia przesłanie informacji handlowych dotyczących produktów i usług, promocji oraz ofert.

ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI

Twoje dane będą podlegały profilowaniu lub zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji. Podejmowanie decyzji w sposób zautomatyzowany do celów marketingowych jest niezbędne do celu zawarcia lub wykonania łączącej nas umowy. Zautomatyzowane decyzje będą podejmowane na zasadach analizy statystyk Sklepu oraz automatycznej ocenie, a konsekwencją takiego przetwarzania będzie dopasowanie treści do Twoich potrzeb.