Regulamin
Regulamin sklepu internetowego Maufer.pl
Niniejszy Regulamin zawiera zasady funkcjonowania sklepu Maufer.pl. Znajdą Państwo tutaj w szczególności informacje o zasadach składania zamówienia, ofercie, prawie do odstąpienia od umowy oraz odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową.
I. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://maufer.pl/.
- Sprzedawca – MAUFER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Nowym Sączu (33-300) przy ul. Tarnowskiej 139, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie,
XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000997905, NIP: 7343568531, adres e-mail: kontakt@maufer.pl, nr tel.: +48 18 479 17 50. - Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca zamówienie w ramach Sklepu i zawierająca umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego.
- Użytkownik – Klient lub odbiorca świadczonych przez Sprzedawcę usług.
- Konto Klienta – indywidualny profil Użytkownika tworzony w Sklepie, umożliwiający dostęp do historii zamówień oraz zarządzania danymi osobowymi oraz danymi adresowymi.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
- Towar – rzecz fizyczna, treść cyfrowa lub usługa oraz usługa cyfrowa, która stanowi przedmiot sprzedaży w Sklepie.
- Newsletter – usługa świadczona przez Sklep na rzecz Użytkownika polegająca na wysyłaniu mu wszelkich informacji o działaniu Sklepu, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail, imienia i nazwiska.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
- Regulamin – niniejszy dokument, określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu oraz nabywania w nim produktów.
II. Postanowienia wstępne
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Regulamin jest dostępny w sposób nieprzerwany na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający jego pobranie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Dokonywanie zakupów w Sklepie wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu, standardowego systemu operacyjnego, dostępu do przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz niezbędne pliki cookies, a także do poczty elektronicznej. Ponadto do dokonania zakupów wymagane jest ukończenie procesu składania zamówienia podczas którego konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
- Jeżeli Sprzedawca oferuje treści lub usługi cyfrowe, a korzystanie z nich wymagałoby spełnienia dodatkowych warunków technicznych, warunki te wskazane są w opisie tych produktów w Sklepie.
- W przypadku ogłoszenia obniżenia ceny towaru, Sprzedawca informuje o najniższej cenie z okresu 30 dni przed obniżką ceny, zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług.
- Specyfika każdego Towaru oraz jego cechy charakterystyczne znajdują się w opisach Towaru w Sklepie.
- Przesyłanie za pośrednictwem formularzy treści bezprawnych jest zabronione.
III. Techniczne warunki korzystania ze Sklepu
- W celu korzystania ze Sklepu, Klient powinien posiadać:
- urządzenie przekazujące dane teleinformatyczne;
- dostęp do sieci Internet;
- adres poczty email.
- Sklep zbiera informacje zawarte w plikach cookies, które są plikami tekstowymi. Pliki te nie zachowują żadnych danych personalnych, używane są w sposób anonimowy w celu ocenienia realnego zainteresowania serwisem na stronach sklepu. Pliki Cookies, służą do wymiany informacji pomiędzy Sklepem a Użytkownikiem, co w znacznym stopniu ułatwia dopasowanie oferty do oczekiwań i preferencji każdego Użytkownika Sklepu. Klient decyduje o stosowaniu plików cookies. Przeglądarki internetowe często domyślnie mają ustawioną możliwość instalowania tych plików na urządzeniu końcowym Klienta, który w każdym czasie może dokonać zmiany ustawień.
- Sklep informuje, iż wyłączenie przez Klienta możliwości korzystania z plików Cookies może wpłynąć na funkcjonalności dostępne w Sklepie.
- Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies zawarte są w Polityce Plików Cookies, udostępnionej pod adresem https://maufer.pl/ i stanowiącej integralną część niniejszego regulaminu.
IV. Konto Klienta
- Zakupy w sklepie odbywają się bez procesu rejestracji konta Klienta.
- Sprzedawca udostępnia Użytkownikowi dostęp do Konta Klienta za pośrednictwem Sklepu.
- Dostęp do Konta Klienta jest możliwy po zalogowaniu – w tym celu klient:
1) oświadcza, że zapoznał się Regulaminem i polityką prywatności sklepu;
2) podaje wskazany przez siebie adres e-mail;
3) wpisuje w przeznaczonym do tego polu kod dostępu przesłany na wskazany przez Klienta adres e-mail. - Po zalogowaniu Użytkownik ma dostępu do Konta Klienta.
V. Dokonywanie zakupów
- Sklep jest czynny przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, umożliwiając Klientowi złożenie zamówienia o każdej porze. Klient ma również możliwość złożyć zamówienie osobiście w siedzibie, w godzinach otwarcia.
- Cena towaru brutto zawierająca podatek VAT podana jest na stronie Sklepu. Ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy, które każdorazowo wskazane są w procesie składania Zamówienia
- Informacje o towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Po dokonaniu wyboru Towaru, celem dokonania zakupu Klient powinien podejmować kolejne kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronach Sklepu. W przypadku posiadania kodu rabatowego, klient ma możliwość wpisania go w koszyku lub w trakcie procesu składania zamówienia. Klient może następnie przeliczyć koszty koszyka a następnie przejść do płatności.
- Celem złożenia zamówienia konieczne jest podanie przez Klienta w formularzach danych oznaczonych jako obowiązkowe. Do momentu kliknięcia przycisku kończącego zamówienie, Klient ma możliwość modyfikacji zamówienia lub podanych danych.
- W celu finalizacji zamówienia, konieczne jest złożenie przez Klienta zamówienia poprzez kliknięcie przycisku kończącego zamówienie „Kupuję i płacę” na stronie podsumowującej zamówienie. Do złożenia zamówienia wymagane jest uprzednie dodanie towarów do koszyka, uzupełnienie danych i wyrażenie wymaganych zgód, w tym akceptacja regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- Do sprzedawanego towaru dołączana jest karta gwarancyjna producenta, importera lub dystrybutora – jeżeli producent, importer lub dystrybutor udzielają gwarancji na podstawie pisemnej karty gwarancyjnej.
- Klientami w przypadku osób fizycznych mogą być tylko osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
- Klienci mają możliwość śledzenia statusu realizacji zamówienia w Koncie Klienta dostępnym po zalogowaniu.
- Zamówienia można składać również poprzez:
- wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@maufer.pl
- telefonicznie, w godzinach pracy obsługi Sklepu, dzwoniąc pod nr tel.: 18 479 17 50.
- Klient, który skorzysta ze sposobów wskazanych w pkt. 8, pomijając stronę Sklepu ma obowiązek zapoznania się i akceptacji regulaminu przesłanego przez Sklep na podany przez Klienta adres email.
- Klient, który skorzysta ze sposobów wskazanych w ust. 12, pomijając stronę Sklepu, ma obowiązek zapoznania się i akceptacji regulaminu przesłanego przez Sklep na podany przez Klienta adres email.
- Klient korzystając z jednego ze sposobów złożenia zamówienia wskazanych w ust. 12, powinien podać:
- nazwę, rozmiar i ilość produktów;
- o imię i nazwisko odbiorcy oraz dokładny adres dostawy;
- o numer telefonu kontaktowego;
- o adres e-mail zamawiającego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności danych wpisanych przez Klienta w formularzu rejestracyjnym. W takiej sytuacji sklep niezwłocznie skontaktuje się z Klientem.
VI. Formy płatności
- Klient ma możliwość dokonania zapłaty za towar tytułem złożonego zamówienia w formie:
- przelewem tradycyjnym;
- gotówką przy odbiorze osobistym;
- gotówką za pobraniem;
- płatność elektroniczną za pośrednictwem Przelewy24, którego operatorem jest spółka PayPro S.A. w Poznaniu 60-198 Poznań ul. Pastelowa 8, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935. Regulamin Przelewy24 znajdziecie Państwo pod adresem: https://www.przelewy24.pl/regulamin;
- płatność elektroniczną za pośrednictwem imoje, którego operatorem jest ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach, ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000005459. Regulamin imoje znajdziecie Państwo pod adresem: https://data.imoje.pl/docs/imoje_regulamin_platnosci.pdf;
- rat za pośrednictwem eRaty Santander Consumer Bank oferowanych przez Santander Consumer Bank S.A. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Legnicka 48B, 54-202 Wrocław, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000040562.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem lub płatności elektronicznych, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Po tym terminie zamówienie może zostać anulowane.
- Klient wyraża zgodę na wysyłkę faktury w formie elektronicznej.
VII. Dostawa
- Klient dokonuje wyboru formy dostawy spośród form dostępnych w procesie składania zamówienia. Sprzedający w szczególności udostępnia formy dostawy w postaci:
- przesyłki kurierskiej – wyboru rodzaju konkretnego przewoźnika dokonuje indywidualnie Sprzedawca, w zależności od gabarytu zamawianego Towaru;
- odbioru osobistego.
- Szacowany termin dostawy wynosi 3 dni. W niektórych przypadkach termin ten może zostać wydłużony, maksymalnie do 30 dni, chyba, że termin dostawy został ustalony w sposób indywidualny. W razie przekroczenia terminu wskazanego w zdaniu poprzednim Konsument ma prawo do wyznaczenia Sprzedawcy dodatkowego czasu. Jeżeli towar nadal nie zostanie wydany kupujący może odstąpić od umowy.
- Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna w przypadku gdy Towar wymaga fizycznej wysyłki, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Towaru (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi kurierskie) są wskazywane Klientowi na stronie Sklepu w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. W uzasadnionych przypadkach Sklep może wysłać kilka oddzielnych przesyłek w ramach jednego zamówienia bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Klienta. Dostawy odbywają się w dni robocze, od poniedziałku do piątku. W weekendy i wolne dni od pracy dostawy nie są realizowane.
- Sprzedawca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym Konsument go otrzyma albo do momentu wydania rzeczy przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta.
- Kupujący w momencie odbioru przesyłki ma możliwość sprawdzić towar i w razie jakiejkolwiek szkody spisać protokół w obecności dostawcy. Spisanie protokołu nie stanowi warunku do złożenia reklamacji bądź skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy.
- Towary dostarczane są na terenie Polski oraz innych krajów Unii Europejskiej.
VIII. Prawo odstąpienia od umowy
Niniejszy rozdział dotyczy wyłącznie Klientów będących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
- Klient będący Konsumentem bądź Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, składając w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu produktu stosowne oświadczenie w jakiejkolwiek formie. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem na adres korespondencyjny bądź elektroniczny Sprzedawcy:
- MAUFER SP. Z O.O., ul. Tarnowska 139, 33-300 Nowy Sącz;
- adres email: reklamacje@maufer.pl.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Zakupiony towar należy zwrócić na poniższy adres: firma MAUFER SP. Z O.O., 33-300 Nowy Sącz ul. Magazynowa 2.
- Bezpośrednie koszty zwrotnego dostarczenia towaru w związku ze skorzystaniem z uprawnienia ponosi Klient, chyba, że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Klienta o jego prawie odstąpienia od umowy.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Klienta, może się on wstrzymać ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduję się na stronie Sklepu oraz wysyłany jest w wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w wypadkach:
- świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
- świadczenia, których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- świadczeń, których przedmiotem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- świadczeń, których przedmiotem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;.
- Towar zwracany w ramach skorzystania przez Klienta konsumenckiego prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość - nie powinien nosić śladów używania. Konsument ma wyłącznie prawo do odpakowania i sprawdzenia zakupionego towaru pod względem jego charakteru, cech, zasad działania i przydatności. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. W takim przypadku Sprzedawca ma prawo do pomniejszenia kwoty zwrotu ceny sprzedaży o kwotę stanowiącą równowartość obniżonej przez Konsumenta wartości towaru wskutek jego używania.
IX. Niezgodność Towaru z umową; reklamacje
Niniejszy rozdział dotyczy wyłącznie Klientów będących Konsumentami i Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą o prawach konsumenta.
- Sprzedawca niniejszym informuje o przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową. W przypadku, gdy na towar została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie towaru w Sklepie. W przypadku udzielenia gwarancji, Klient ma prawo skorzystać z gwarancji.
- Reklamacja może zostać przekazana:
a) listownie na adres: MAUFER SP. Z O.O., ul. Magazynowa 2, 33-300 Nowy Sącz.
b) elektronicznie na adres: reklamacje@maufer.pl - Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji oraz przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym Klient powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Klient udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Klienta towar na swój koszt. Klient nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
- W określonych w ustawie o prawach konsumenta przypadkach Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. W szczególności dotyczy to sytuacji w której Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności towaru z umową lub nie doprowadził do zgodności towaru z umową.
- Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
- W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Klienta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Sprzedawca stosuje się do przepisów rozdziału 5b ustawy o prawach konsumenta w zakresie dotyczącym umów o dostarczanie treści cyfrowych lub usługi cyfrowej. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
X. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
- Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Klientów będących przedsiębiorcami.
- Strony wyłączają całkowicie odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady.
- Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektronicznych w zakresie utrzymania konta Klienta ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn. Nie skutkuje to jakimikolwiek roszczeniami do Sprzedawcy z tego tytułu.
- Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od jej zawarcia, poprzez przesłanie przedsiębiorcy stosownego oświadczenia. Nie skutkuje to jakimikolwiek roszczeniami do Sprzedawcy z tego tytułu.
- Klient zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy danym rodzaju przesyłki i powinien niezwłocznie dokonać czynności mających na celu ustalenie odpowiedzialności przewoźnika. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek, uszkodzenie Towaru oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki powstałe od przyjęcia go do przewozu do wydania go przedsiębiorcy.
- Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne metody płatności oraz wymagać od przedsiębiorcy dokonania przedpłaty w całości albo części.
- Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do przedsiębiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Sprzedawcę, ograniczona jest do wysokości zapłaconej za Towar ceny oraz kosztów dostawy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do przedsiębiorcy.
- Właściwym do rozstrzygania sporów między Sprzedawcą a przedsiębiorcą jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Przepisy niniejszego paragrafu nie mają na celu ograniczenia praw przedsiębiorcy na prawach konsumenta, które przysługują mu na mocy powszechnie obowiązujących przepisów.
XI. Zasady przetwarzania danych osobowych kupujących
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Zasady przetwarzania danych osobowych ich odbiorców oraz praw Klienta zawarte zostały w Polityce Prywatności Sklepu.
XII. Świadczenie usług drogą elektroniczną
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia w rozsądnym terminie wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez Klientów.
- Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę to:
a) prowadzenie Konta Klienta w Sklepie,
b) możliwość zawarcia umowy ze Sprzedawcą drogą elektroniczną,
c) możliwość otrzymywania newslettera. - Użytkownik może w każdym czasie przesłać żądanie usunięcia na adres e-mailowy Sklepu.
- Na Koncie Klienta przechowywane są informacje dotyczące danych Klienta i złożonych zamówień. W przypadku usunięcia konta, Sprzedawca będzie przechowywał informacje o złożonych zamówieniach do czasu upływu przedawnienia możliwych roszczeń wynikających z konkretnego stosunku prawnego lub przez cały czas funkcjonowania Sklepu – chyba, że Klient sprzeciwi się przechowywaniu tych informacji, a Sprzedawca nie będzie miał nadrzędnego prawnie uzasadnionego interesu w ich przechowywaniu.
- Zapis na Newsletter może być dokonany poprzez przesłanie wypełnionego formularza zapisu do Newslettera lub zaznaczenie zgody w procesie składania zamówienia. W przypadku skutecznego zapisu na Newsletter, Sprzedawca świadczy usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Klientowi wiadomości e-mail, które zawierają informacje o produktach, promocjach lub usługach Sprzedawcy. Klient może w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania Newslettera klikając w przycisk służący rezygnacji zawarty w wiadomości e-mail lub przesyłając rezygnację na adres mailowy Sklepu.
- W przypadku chęci złożenia reklamacji, Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem sklepu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji dotyczącej działania Sklepu w terminie do 14 dni. Klient jest proszony o przesłanie reklamacji na adres e-mail Sprzedawcy.
- Treści zawarte w Newsletterze podlegają ochronie praw autorskich. Zakazane jest ich kopiowanie, utrwalanie, rozpowszechnianie bez zgody Sprzedawcy.
- Klient może odstąpić od umowy o dostarczanie treści cyfrowych w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny, przekazując informację Sprzedawcy. Niezależnie od tego, użytkownik może w każdej chwili złożyć oświadczenie o rezygnacji ze świadczonych usług.
XIII. Opinie
- Treści Użytkownika to zamieszczane samodzielnie lub za pośrednictwem Sklepu przez każdego Użytkownika:
1) opinie lub komentarze o sklepie lub produktach,
2) dodatkowe, niewymagane przy złożeniu zamówienia informacje zawarte na koncie klienta, zamieszczane samodzielnie lub za pośrednictwem Sklepu. - Użytkownik nie może publikować treści, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) lub są w inny sposób niezgodne z prawem, niniejszym regulaminem lub dobrymi obyczajami, w szczególności:
1) treści służących do popełnienia wykroczenia lub przestępstwa,
2) treści naruszających dobra osobiste lub prawa autorskie,
3) treści mających charakter spamu,
4) treści służących prowadzeniu nieuczciwej działalności konkurencyjnej, w tym niedozwolonych działań marketingowych,
5) treści niezgodnych z tematyką serwisu, którego dotyczą. - Możemy weryfikować, blokować i usuwać treści niezgodne z prawem - z zachowaniem zasad obiektywizmu oraz należytej staranności.
- Zgłoszenie nielegalnych treści powinno zawierać:
1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści,
2) wskazanie w miarę możliwości elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak adres URL oraz dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści,
3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia - z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne. - Jeżeli w wyniku weryfikacji podjętej z naszej inicjatywy lub wynikającej ze zgłoszenia ustalimy, że określone treści są nielegalne, możemy zdecydować o ich zablokowaniu lub usunięciu.
- Zarówno Użytkownik, który zgłosił treści i nie zgadza się z podjęta przez nas decyzją, jak i Użytkownik, którego treści uznaliśmy za nielegalne, ma prawo odwołać się od decyzji dotyczących treści za pośrednictwem punktu kontaktowego wskazanego w ust. 13 poniżej. Odwołanie powinno zawierać imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz uzasadnienie żądania zmiany decyzji.
- Po złożeniu odwołania, niezwłocznie potwierdzimy jego otrzymanie i rozpatrzymy je w ciągu 14 dni. Odwołania nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany. Uzasadnienie naszej decyzji zostanie sporządzone zgodnie ze wszelkimi wymogami wynikającymi z Aktu o usługach cyfrowych.
- Użytkownik ma prawo odwołać się od decyzji dotyczących treści za pośrednictwem punktu kontaktowego wskazanego w ust. 13 poniżej. Odwołanie powinno zawierać imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz uzasadnienie żądania zmiany decyzji.
- W przypadku rażącego nieprzestrzegania postanowień niniejszego punktu i publikowania nielegalnych treści, możemy zdecydować o czasowym zablokowaniu (zawieszeniu) lub usunięciu konta, a także o ograniczeniu funkcjonalności konta.
- Warunkiem podjęcia decyzji dotyczącej konta użytkownika, jest zachowanie zasad obiektywizmu i należytej staranności. Od takiej decyzji przysługuje odwołanie, które nie będzie rozpatrzone w sposób zautomatyzowany. Rozpatrzenie odwołania nastąpi w terminie 14 dni, a Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany o jego wyniku.
- Nie ponosimy odpowiedzialności za Treści Użytkownika, jeżeli:
1) nie mamy faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wiemy o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach;
2) podejmujemy bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści, gdy uzyskany taką wiedzę lub wiadomość. - W przypadku gdy poweźmiemy jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast poinformujemy o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekażemy wszystkie dostępne informacje na ten temat.
- Ustanowiliśmy punkt kontaktowy, który służy do realizacji naszych obowiązków związanych z Aktem o Usługach Cyfrowych (DSA) i za pośrednictwem którego odpowiednie organy oraz Użytkownicy mogą się z nami komunikować: kontakt@maufer.pl. Przy użyciu wskazanego adresu e-mail możliwe jest w szczególności zgłoszenie treści, które Użytkownik uważa za nielegalne.
- Żadne z powyższych postanowień nie służy ograniczeniu praw Użytkownika i nie powinno być w ten sposób interpretowane.
XIV. Pozostałe
- Wszelkie prawa do Sklepu oraz oferowanych towarów, w tym prawa własności intelektualnej, majątkowe i osobiste prawa autorskie należą do Sprzedawcy. Bez zgody Sprzedawcy, nie jest możliwe m.in. powielanie, przerabianie treści oferowanych przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z istotnych przyczyn, takich jak np. zmiana oferty, zmiana przepisów prawa. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji. O zmianie regulaminu zarejestrowani Użytkownicy zostaną poinformowani, z 7-dniowym wyprzedzeniem, za pomocą wiadomości e-mail.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmieniania cen towarów oraz promocji bez uszczerbku dla umów zawartych przed tymi zmianami.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie służy ograniczeniu praw konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, gwarantowanych przez ustawę o prawach konsumenta oraz inne obowiązujące akty prawne.
- Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane polubownie przez Sąd Arbitrażowy przy Sądzie Arbitrażowym Izb i Organizacji Gospodarczych Wielkopolski.
ZAŁĄCZNIK NR 1
DO REGULAMINU SKLEPU INTERNETOWEGO
Miejscowość,_________ data__________
Imię,___________ nazwisko________________
Adres konsumenta_________________________
Nr. Zamówienia___________________________
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Do:
Maufer sp. z o.o.
ul. Tarnowska 139,
33-300 Nowy Sącz,
Adres do zwrotu towaru:
ul. Magazynowa 2
33-300 Nowy Sącz
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta odstępuję od umowy nr ...................., zawartej dnia .................... dotyczącej zakupu towaru ……………………………………………
Proszę o zwrot kwoty ……………… na nr rachunku bankowego:
……………………………………………………………………………………………………………
…………………...............................
podpis konsumenta
ZAŁĄCZNIK NR 2
DO REGULAMINU SKLEPU INTERNETOWEGO
Miejscowość,_________ data__________
Imię,___________ nazwisko________________
Adres konsumenta_________________________
Nr. Zamówienia___________________________
FORMULARZ REKLAMACJI PRODUKTU
Do:
Maufer sp. z o.o.
ul. Tarnowska 139,
33-300 Nowy Sącz,
Adres do zwrotu reklamowanego towaru:
ul. Magazynowa 2
33-300 Nowy Sącz
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ……………. towar jest niezgodny z umową (wadliwy). Wada polega na ……………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Numer zamówienia (dostępny po zalogowaniu lub w wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie) …………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wada została stwierdzona w dniu ……………………….. . Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta:
• żądam nieodpłatnej naprawy towaru
• żądam wymiany towaru na nowy
W przypadkach określonych w przepisach:
• składam oświadczenie o obniżeniu ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł,
• składam oświadczenie o odstąpieniu od umowy
proszę o zwrot podanej kwoty na konto ………………………………………………………………………
/przekazem pocztowym na mój adres ……………………………………………………....
…………………...............................
podpis konsumenta